zeepier-in-denemarken-2020.reismee.nl

De kogel is door de kerk: We gaan!

Het wordt toch niet het (schier)eiland Als, maar het grote eiland Funen!

Wat is het toch bijzonder lastig plannen in de wetenschap dat alles tijdens deze corona-crisis maar blijft veranderen. Iets vastleggen betekent veelal direct (aan)betalen. Als je dan de leveringsvoorwaarden leest dan blijkt bijna altijd het dicht gaan van de grenzen betekent dat je het betaalde geld kwijt bent!

Hoe corona-veilig is het? Nou, in Nederland vinden per dag nu zo'n ruim 900 besmettingen plaats. In Denemarken is dat iets van 200 besmettingen per dag. Wat dat betreft is het dus veiliger. Bedenk daarbij dat we hooguit 1 keer naar de supermarkt hoeven en we overdag gewoon op de boot zitten met zijn 4-tjes. Ik denk dan dat het alles bij elkaar genomen een stuk corona-veiliger is dan in Nederland.

Het is wikken en wegen, maar we zijn er denkelijk uit, De Denen beoordelen het uitsluiten van toegang door mensen uit andere landen op donderdag/vrijdag, waarbij de maatregelen de afgelopen weken steeds op vrijdagavond om 23:59 uur in gingen. Wij weten nu dat Nederlanders in elk geval deze week nog toegang heeft tot Denemarken. Dus anticiperen we door niet op zaterdag, maar op vrijdag te vertrekken (dus voor het ingaan van een eventuele maatregel). Zodoende zijn we dan al in Denemarken mocht Nederland uitgesloten worden omdat het aantal besmettingen de afgelopen week boven de norm van 30/100.000 inwoners per week is gekomen. Dat is gemiddeld ongeveer 750 besmettingen per dag en daar zaten we de afgelopen dagen fiks boven! Voor de zekerheid (Nederland kan ook nog Denemarken oranje maken) boeken we morgen het huis pas. De boot is inmiddels wel geregeld.

We gaan nu dus naar Zuid Funen. en zullen vissen op het zuidelijke deel van de kleine belt. Geen flauw idee hoe het vissen daar is. Het wordt dus weer een avontuur. Het beoogde huis heeft in elk geval alles van een goeie keuken tot een visschoonmaakplaats en zelfs een sauna.

We hebben weer een bus weten te huren, dus we kunnen alle spullen achter de 2e bank kwijt. Dat moet genoeg ruimte zijn!

Rene

Echt last minute alles regelen door Corona is geen feest...maar we doen het maar., de vangdrang is groot!!

Rien

Gaaf manne,
wie gaan er allemaal mee?
snel inpakken en gaan met de banaan...
we volgen jullie op de voet ....o nee ....dan maar via de blog.

wes priem

leuk man veel plezier geniet van het leven wand het duurt maar even wes priem

Mieke

Veel plezier mannen! En een goede vangst

Lammy en Gijs

Sucses mannen en een goede vangst