zeepier-in-denemarken-2020.reismee.nl

De heenreis

Vanochtend om 06:45 vanuit Hoevelaken vertrokken. Al snel kregen we bericht dat de kleinzoon van Dirk teleurgesteld op opa zat te wachten om mee te gaan vissen. Hij had zijn (gouden)hengel al afgestoft en zat klaar om door opa opgepikt te worden. Heel jammer dat hij nog net te jong is.

De reis verliep heel voorspoedig en we stonden om 12:30 uur op de ferryhaven in Fynshav.

Daarna is het nog 6 kilometer naar het huis. Onderweg op de ferry moet je een mondkapje dragen. Wiegert had een hele mooie gekocht, alleen jammer dat hij een beetje op Hannibal Lecter leek met dat ding op. Geluujkig dat hij zich kon verstoppen tussen Wim en Rene.
Om ca 15:30, na eerst de boot even bekeken te hebben en de huissleutel opgehaald, kwamen we bij het huis. Het huis is prima, ruim en alles zit er op en aan.
In de aanloop van het avondeten bleek al snel dat we onze mede reisgenoten George en Rien misten, want er werd voor 6 gedekt en de wijn stond op de plek waar George normaal zit. Het eten bestond uit paste met kip, spinazie, kaas en truffel (tartufo). Wim had kennelijk wat klem gezeten tijdens de reis en was van binnen begonnen met af te sterven. Wat een enorme stank bracht dat met zich mee. Na het eten werd dat alleen nog maar erger. Niet te harden. We hebben hem maar snel naar bed gestuurd om in zijn eigen lucht gaar te smoren! Hij heeft wel wat loodjes en tape mee genomen om zijn dekbed wat te verzwaren omdat hij bang was dat die weggeblazen zou worden in de loop van de nacht.

George

Ik hoop dat jullie een goede vangst hebben , maar kijk goed naar de haringworm, want na zo'n langetijd is arendsoog ook niet instaat jullie ervan te ontdoen
groetjes en veel plezier en goed weer

Margriet

Veel plezier mannen..goede vangst,en denk aan de mondkapje,s😱
Groetjes Margriet