zeepier-in-denemarken-2020.reismee.nl

Zaterdag 1e visdag

Vanochtend het 1e gezamenlijke ontbijt. Wim had no even in zijn tas gezocht of bij nog brood moest maken voor de lunch vandaag. Dat was natuurlijk weer lachen, want net als altijd heeft hij nog een voorraad bolletjes waar hij nog wel 3 lunches mee vooruit kan. Natuurlijk, blijft alles in de vistas en wordt er niets gekoeld, want dan laxeren die bolletjes na een paar dagen als de beste! Heb je tenminste geen last van vakantie obstipatie

Vanochtend ondanks de voorspelde harde wind de instructie van de boot geregeld. Nog even me met de verhuurder mee gegaan naar zijn huis dat we graag hadden willen huren maar dat al bezet was. Het blijkt dat hij nu al ook volgend jaar al 35 weken volgeboekt zit. Aardige kerel, we mogen op zijn grond op zeeforel vissen.

Alleen Rene en Zeepier hebben waadpakken bij zich. We besluiten daarom om eerst maar eens naar een put and take te gaan om forel te vissen. Hoewel het fantastisch grote forellen zijn is onze buit enigszins beperkt tot 6 stuks. Zeepier had de grootste met 52,5 cm.

Na thuiskomst snel aan het bereiden van het avondeten. Rien had ons dit voorjaar verrast met eendenpoten voor de Noorwegen visreis die vanwege de corona-crisis niet door kon gaan. Dus hebben we die ju op het menu staan, met portsaus. Wat aardappeltjes en sperziebonen erbij en het is een fantastische maaltijd.

Inpakken van die grote forellen is nog een kunstje. Gelukkig heeft Wim zijn seal-tafeltje meegenomen. Na ruim 20 jaar komen we er achter dat hij die dus gewoon al die tijd al in de kast heeft staan. Wij de afgelopen 20 jaar maar zitten improviseren met visdozen en dergelijk!

Na het eten moet Wim effe een dutje doen. Als de vis ingepakt is en in de vriezer zit moet er dus iemand anders koffie zetten (immers Wim ligt te ronken). Nou dat kon Zeepier wel doen. Alleen moet je dat soort specialistisch werk niet aan hem overlaten. Het is een enorme kunst om zulke slappe koffie te koken als Wim doet. Dat lukt Zeepier dus ook niet. Resultaat is 2 mannen die de koffie in de keuken met water staan aan te lengen. Zeepier begrijpt er nets van echte kerels laten gewoon hun borsthaar groeien!

Vandaag ook een bijdrage van Rene en Willem aan deze blog.Vanochtend de boot introductie door de verhuurder. Helaas kunnen we niet de zee op vanwege te veel wind. Ons haventje ligt er erg mooi bij.

Omdat we toch niet de zee op konden zijn we mee gegaan naar het huis van de bootverhuurder die ons zijn huurhuizen heeft laten zien. Deze waren al reeds verhuurd aan andere gasten anders hadden we ook bij hen gelogeerd. Ze verhuren daar zelfs zeer stabiele vis-kajaks (Hobie) voor het vissen op zeeforel in de Belt.

Zoals reeds voor Dirk vermeld hebben we in de middag op forel gevist ....wel even wennen op op een nieuw water het resultaat was best redelijk we hadden er samen 4 en wel hele mooie en fors groter als wat we bij de Berenkuil vangen.

Els

Heren, de locatie ziet er mooi uit. Veel vis plezier.

Henk Stob

En hoe snakken de vis en ik denk dat de kippetjes er ook wel in gt veel plezier daar