zeepier-in-denemarken-2020.reismee.nl

Maandag: we gaan er uit met de boot!

De voorspelling was dat het vandaag mooi weer zou zijn. Nou, dat was het. Ronduit schitterend. Vanochtend hebben we ons allemaal dik in de brandzalf moeten zetten. De hele dagheeft de zon om onze kop staan branden.

Zeepier vond het echt zomer en stapte aan boord in zijn korte broek en T-shirt. Het was een uurtje varen naar de 1evispleken op de achterbank gaven de mannen elkaarschijnbaareen schoonheidsbehandeling.Dit bleek te zijn omdater een storende haar opWim’sneus ontdekt was(ja, de zon hé) en Wim vond dat die direct verwijdert moest worden. Bij gebrek aan beter gebruikteWiegertdaar voor eenonthaaktang(het blijven vissers natuurlijk).

En een beste haar was dat! Daar was echt wel een tang voor nodig!

Op de 1evisstekvingen we al snel wat haringen en zandalen die we als aas wilden gebruiken voor het vissen op tarbot. Wim ving direct al een mooie schol met fantastische kleuren.

Deze plek was ons niet gewezen door de verhuurder dus dachtenwe, als het zo goed gaat dan moeten we snel door naar een aangewezenvisstek. Dus hup nog eenpaar kilometer varen naar een onderwater-uitloper van het eilandLyo. Daar lagen al verschillende boten die veel heel en weer voerenwatons eenbeetje te denken gaf over devangsten.Die waren ook ronduit slecht. Tot Renémet een platvislepel ineens 3 schollen achteren ving. Dirk ook snel over een ja hoor,ook hij ving een paar schollen. Helaas bleef het vreemd genoeg daarbijen volgende driften leverden niets meer op dan een makreeltje.

Daarna teruggevaren naar de landpunt van het schiereiland waaropBojdenligt. Daar zou op 5 meter tarbot te vangen zijn. René, Wim enDirkbrachten snel eendwarrellijnmetvisstripsal aas in stelling.Wiegertbleef met een paternoster (zijn Zweedse circus-paternoster!) metpieren doorvissen. Dat leverde hem alleen een stel van die vreselijke grondels op.Het vissen op tarbot leverde helemaal niets op. Dus verder zoeken naar schol. Helaas hebben we die niet meer gevonden. Nog wel een paar botten en Dirkhad nog wel fermeeen aanbeet die gelijkzijn onderlijn brak. Om ca 17:30 dus maar terug naar de haven met een schamele 6 schollen, 1 schar, 1 makreelen 2 botten. In elk geval eten we morgen vis zoals gepland!

Thuis nog lekker een poosje in de zon gezeten en een bakkiethee gedronkenin het zonnetje.

Tijdens het eten koken begon het te schemeren en ineens zag René een prachtige zonsondergang aankomen.

Morgen beloofd ook weer een prachtige dag te worden.