zeepier-in-denemarken-2020.reismee.nl

Dinsdag

Vandaag opnieuw een schitterende dag.

Bij het uitvaren moesten we nog wachten op de ferry naarFynshavdie net uitvoer.

De hele dag geen wind, zon eneen lekkere temperatuur. Vandaag zijn we gestart met vissen op de zuidpunt van het schiereilandBøjden. We hebben daar maandagochtend ook even gelegen om aas te vangen. Toen viel ons al op dat Wim in heel korte tijd opeen paternoster met pieren 2 maal beet had. Dit bleek een gouden stek.Minuskuulklein op een klein puntje voor een steile diepte vingen we in de loopvan de dag (ja, wel hebben daar de hele dag gelegen) met zijn vieren zo’n 120 schollen,scharrenen(en 4-tal )bottendie groot genoeg waren om mee te nemen.

Het was bijzonder warm (voor onze doen). Zeepier stond gisteren al in zijn korte broek in een T-shirt te vissen, vandaag deed René hetzelfde. Halverwege de dag werd het Renézelfste heet in zijn laarzen en moest hij zijn voeten laten afkoelen.

Bij terugkomst tijdens de thee heeftWiegerthet te warm en gaat uit de kleren om af te koelen. Geen gezicht vinden we en we schamen ons rot voor de buren.

Al die vis schoon makenwas dus best een klusje werk vanavond. We eten vis vanavond en hebben een Spaans voorafje. Gebakkenmorcilla met rode uien compote en honing. Een beetje vreemd, maar het ging er wel direct in.

Daarna verder met vis schoonmaken en inpakken.

Morgen wat meer wind, maar het beloofd opnieuw een mooie dag te worden!

Rien

he manne,

jullie zijn nu warm gedraaid .....het wordt tijd voor de grote jongens niet?

veel plezier nog de komende dagen...

George

Bij de vangst van zoveel van die schollen/scharren gaan we dan nog in november met het rivm zeevissen?? Of loopt je diepvriezer dan al weer over?
Nu een aantal Kabeljauwen er bij veel succes!